En promenad som heter duga!

 Har promenerat nåt så fruktansvärt idag.
 Ville bara säga det. Så ni ser att även Petra rör på sig ibland! :D I slutet var jag så trött så jag dog lite. Längtade efter kött och att få sova där, där i lingonriset!!!
 Orhan var också trött. (så det var inte min kondis!!! haha)

 Började dagen med att inhandla blommor och fika, för Orhan och jag planerar att sova ute igen.
 Efter den rolgia handlingen gick vi ut i skogen för att hitta det mest ultimata kojbyggarstället! :D
 Det gick.. haha... det gick många kilometer.
 
 Vi började vi en underbar liten bäck. Små konstiga fiskar simmade i den vackra bäcken. Åt ena hållet såg vi frodiga ängar och grönskande träd.
 Åt andra ett ruttet landskap med döda träd och hygge. (efter att bävern gjort om det stället till sjö men som nu återgått till bäck!)
 De som tror att vi valde att gå mot döden har inte alla hästar hemma.
 Men åt det hållet mötte vi inhägnader, ängar, vargyl och rådjur. Och gamla volvobilar! Så vi vände.


Bilder från i November då vi sov ute! http://petraceciliasundqvist.blogg.se/2010/november/koja.html#comment


 Efter ha gått genom det döda området och sett allt från gäddor till ormar hamnade vi i Slätte igen. Vi vilade lite hemma med ett äpple och cyklade mot Lillsjön.
 Efter att ha sett ännu en huggorm och konstaterat att det var lika sugigt där hamnade vi nere vid Trollsjön...
 Där såg vi möjligheter och sedan cyklade Orhan i 140 med mig på pakethållaren för att hinna till bussen...

 Mina ben är rivda av grenar. Men jag är nöjd.
 I morgon bär det till Finnerödja! :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0