Knasig film!

 Sitter och tittar pè Thor. Och jag kunde inte vara mer besviken. Filmen kanske skulle kunna vara bra men då jag läst en del om nordisk mytologi är jag djupt besviken. Vad är detta för trams!!!

Oden går med sina två söner fattar jag det som och säger att en ska bli kung. Tor är på. Men vem är den andra. (har inte fått fram det än.) Balder eller Höder? (det är väl typ Odens tre söner. Tor, Balder och Höder. Kommer inte på någon mer!?) haha... Jag hoppas inte det är Loke vilket jag av någon anledning är rädd för. Då vore filmen mer än katastrof. Loke är Odens blodsbroder. Inte son!
 Oden förlorade sitt öga i krig tydligen. Inte som man tidigare trodde att han slängde ner det i vishetens brunn för att bli vis. Nej nej...
 Och tor ska nu bli kung. Oden verkar inte känna för att vara kung längre. Mycket märkligt. Vad ska han då göra resten av sitt liv när han lever för evigt?!?! Tss tss...
 Gudarna verkar också leva i rymden. Vad hände med Ygdrasil! Trädet!!! Regnbågsbron. Vad hände med det?!?!?
Tor rider till och med på en häst. Och vad är det för löjlig kvinna som är med??? Inte fanns det några krigande kvinnliga gudar förutom de där valkyrorna! Men.... vad gör en av dem i gänget? hahaha

 Vet knappt om jag orkar se vidare. Till och med Stellan Skarsgård är med. Kunde han inte klagat lite haha XD
 Besviken!!!
 Men jag ska kolla... jag ska kämpa. Så jag får veta vem den andra killen är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0