Koja och övernattning.

Onsdag kväll...

Trots varningar för regn. Trots tungt cyklande så byggde vi kojan. Det var stekhett. Kände skarpt för ett bad men fick inte Orhan på min sida! Nej tack för att bli blöt själv.

 Vi byggde bara ett vindskydd den här gången. Ett mysigt sådant. Dock inte lika tätt som sist då vi inte hade världens tillgång till nyfällt tallris att täcka med.
 Vi tänkte hur som helst använda en presenning att täcka taket med pga regnvarningen!


 När vi cyklade ut åter igen med nyhämtad mat pcj tillbehör så blåste det upp till storm. Vi skrek av förtjusning. (låter som en typisk replik ur en pinsam bok. Men vi kände oss galna som cyklade ut i stormen.)
 Väl där blåste det nå våldsamt. Jag var trött. (hade sladdat runt i sanden med min dåliga cykel och astunga väska)
 Orhan rusade ut och samlade ved. Jag kämpade med plresenningen som flög högt i vinden! 
 

 Orhan cyklade efter en större pressenningen eftersom den vi hade täckte åt fel håll. Alltså inte åt det hållet vinden och regnet skulle komma från.
 Jag började med grillningen.

 Dröjde inte länge efter att allt var klart som regnet föll. Men vi var helt oblöta. (inte orhan) Njöt i kojan efter att ha smågrälat lite om kojbygge och grillning haha XD (Såna är vi!)
 Blev faktiskt stekhett inne o kojan när vi stängde igen plasten helt. Dog lite nästan!
 
 Vi åt gott och mycket. Myste och småpratade. Försökte sova. (jag somnade aldrig trots att jag var mer trött än levande) och lyssnade till regn och vind. Småfrös lite när elden slocknade.

 :) Men det var mysigt...



Inte kul att vakna upp i ett iskallt tält-koja med alldeles för lite sömn! (klockan sju typ)


Sletna men glada. Frukost bestående av Singoalla och te eller kaffe. Lite medelhavsstuk! ;)




Blev inga bilder tagna på vårt pressenning-tält. Vilket liknade en stor vit lykta på natten XD
Men en fin bild på vår outfit! Orhan såg i alla fall någorlunda bättre ut! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0