Det är inte lätt när man vill vara självständig!

Tamar har gjort det igen.
Ibland är hon så lustig. Hon är en lättirriterad katt. Vilket jag fick ta del av idag.
Jag har kattgodis som hon riktigt älskar. Hon kan göra vad som helst för dem! När hon hör asken skakas kommer hon springane. Wiskhas dentabits! ;)

Idag fick hon först en bara för att vara söt. Sedan en för att sitta. Sedan en för att ligga.
Sedan kom rulla runt. Ibland får Tamar för sig att hon inte ska göra det jag ber henne. Hon är ju trots allt en fri katt. Normalt brukar hon bara gå iväg. Visa att hon skiter fullständigt i ostbiten eller  köttbiten.
Men inte för en dentabit inte!

Hon låg ner.. kollade på mitt finger som irriterat snurrade runt framför hennes ansikte medan jag upprepade. "Rulla runt!"
svansen hennes började röra sig irriterat. Men hon gick inte. Hon gav inte upp. Hon bara låg där.
Plötsligt kom attacken. Hon slog till mig med tassen. Hon slog till burken med dentabits! Och gick iväg.
Jag skakade lite på asken och hon kom igen. Jag upprepade mig. "Rulla runt Tamar så får du!"
Hon blev vansinnig helt enkelt! Hon skrek åt mig. (typiskt irriterat kattläte!) Slog till mig bet mig och gick sin väg och satte sig på ett lagom avstånd där hon kunde hålla koll på dentabitsen.

Lustig är hon min lilla surpuppa! Jag och mamma skrattade åt henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0