mode hösten 2012

 

Idag visades nästa års höstkollektion för ett av de klädesmärken i butiken jag är på. Så nu vet jag precis vad som är modernt nästa år. Haha... Inget nytt. Om man läser modebloggar eller kolla på helt enkelt personer som gillar mode så klär de väl sig redan så!

HÅRT kommer det bli. Hårt och kraftigt! haha... allt det romantiska ska bort. Som pinsamm spets och rosetter och volanger!

Man ska klä sig ordentligt! En rejäl skinnjacka i en murrig färg. Eller en militärjacka i hårt material. Eller möjligen en kavaj i manvhester (brrr) En fladdrig topp och en snygg väst på det. Ett par jeans som ska sluta ovanför fotknölen!

Så nu vet ni hur ni ska klä er. Släng all spets, långa linnen, rosetter, volanger, gulliga färger långt in i garderoben...

Till min fasa såg jag flera manchesterkläder i kollektionen. fuuuuult!

(Dock dök det upp typ samma klänning som jag hade på mig så jag kände mig lite modern. Plus att mina byxor hade krullat sig ovanför skorna så de såg ut att vara fotknöls-långa. Mannen som visade kläderna påstod att jag var helt rätt med byxorna! Och använde mig som exempel för hur byxrna skulle vara! Märkligt men glädjande då jag tycker jag har såååå trista kläder haha)

Kul dag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0