Petra = egen företagare?!

Sitter och funderar skarpt på att starta eget. Varför inte liksom.
Inte butik. Det har jag noll koll på. Men att ta beställningar. På begravning, jul och dekorationer. (inte vet jag vad folk vill beställa!?)
Man kan ju i alla fall prova. Inget att förlora. Eller??? Kan ju till och med få hjälp från arbetsförmedlingen.
Skickade just ett mail till min handläggare så får jag se vad hon tycker!
söka jobb gör ju i alla fall inga barn så... Varför inte! Jag har massa tid. Jag kan lägga ner en hel dag på DITT begravningsarrangemand. Butiken lägger ner kanske 1 timme med snack och skapande? Plus att den med stor säkerhet ser likadan ut som alla andra i kyrkan! ;)
Sen skulle jag kunna göra shower och utställningar då jag får handla från grossist. (blir ju härligt mycket billigare än från florist!!!) Skulle kunna ha kurser också kankse! ;)

Eller så litar ingen på en liten tösabeta utan butik och erfarenhet!!
För det är just erfarenhet som värderas. Inte utbildning. Jag skulle kunna vara bäst i världen utan att få jobb för jag har ju inte stått i butik nå mycket... :P

Jag är då i alla fall het på detta nu. Även om jag samtidigt är livrädd för att behöva snacka med grossister. Göra smarta inköp och prata i telefon med kunder.
Men sånt överlever man! Eller hur?!
Göra reklam för mig själv... brr... Känns lite otäckt att skriva att jag är bra när många känner mig här i bygden! XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0