Frågestund...

I brist på annat snor jag denna otroligt intressanta undersökning av min kära kusin Amelia. (Bara för att jag älskar att svara på frågor in public!)
1. Snygg manlig skådespelare.

Ben Barnes måste jag nog säga... Fast jag gillar inte ordet snygg. Jag går inte runt och tycker folk är snygg. piiinsamt! Bara Orhan är snygg och en och annan väninna! ;) Nej. Vackra däremot. De har någon detalj i ansiktet som sticker ut! :)

Bilden är från filmen "Dorian Gray".

2. Snygg kvinnlig skådespelare.

Kvinnor tycker jag oftare är vackra så jag trodde frågan skulle vara enkel tills jag började tänka. Just skådespelerskorna har väl inte så unika vackra ansikten?! XD
Men... Cate Blanchet (vackrast!!!) Tilda Swinton.. hm jag skulle istället nog kunna säga att alla kvinnor är vackra. de har nåt som män inte har! haha :P
3. God frukt

ehm.. Mango gillar jag skarpt!
4.Favoritårstid
Omöjligt val. Jag gillar dem som alla. Men våren är fin. Varmt, men inte svettigt! Vackra blommor... :)
5. Orm eller snigel!
Sniglar är ju helt värdelösa djur så jag säger nog Orm!
6.Favoritfärg
RÖD såklart.. men svart är alltid bäst. När jag väl får eget hem (med Orhan såklart) så ska ALLT vara svart! :) (rött lär jag väl inte få blanda in där haha)
7.Favoriträtt
Oj.. möjligt val!!! Jag älskar Indiska grytor med ris som man smaskar i sig med ett nan-bröd.
Jag gillar sarme! Kopita ;) Och annan balkanmat.. (måste jag väl gilla nu när jag är med en balkansk rom!)
Thai grytor. :) :) Och kött a la kina och thai-restaurang.
Har nog ätit någon god eritreansk gryta.. (eller afrikansk. Vet inte hur precisa de är!)
Taco sitter aldrig fel annars tycker jag det spanska köket är ganska värdelöst. Eller jag kanske ska säga sydamerikanska! XD
Pitepalt, inlagd strömming, pannkaka, Blodpudding, gravad lax, smörgåstårta. (måste lägga in lite svensk mat här med. Oj vad jag kommer sakna det svenska julbordet när jag är utomlands nu!!!)
pasta i alla olika varianter och kombinationer. Pizza (inte att förglömma det Italienska köket!)
Moussaka är gott.. :P (Grekland har väl också sina ljuspunkter)
Hummus.. kikärtor i all ära och så fick vi in lite mellanöstern! Är väl ingen rätt men nog skulle jag kunna äta den så där bara!!!
KÖTT!!!!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0