Vuxen och upptagen

Mina dagar fylls upp!!!
Fattar inte. Från att ha varit fri som en fågel.. nästan uttråkad är jag plötsligt i längtan efter en dag fylld av tristess... eller det vet jag inte.
I morgon har jag en ledig dag. Bra tänkte jag... Då ska jag slappa, spela sims hela dagen och göra en god middag!
Men jag har massa uppgifter här hemma som liksom har kommit på efterslänten. Att mitt rum ser ut som en svinstia är ett faktum.
Jag har lämnat hattar och kläder från övning inför showen på verandan. De måste bort!!!
Jag måste prata med arbetsförmedlingen och med butiken i Stockholm för att se till att de någon gång pratar ihop sig!
Jag måste ringa andra samtal som rör busines i livet!
Jag måste städa huset också.. för det är ju bara jag hemma!!! XD
Byta lakan... de har jag tänkt ett tag på att jag måste! :P
Jag måste också in till Töreboda och lämna blankett så jag får mina slantar!!! ;)
Sen måste jag ju faktiskt också fortfarande göra den där middagen!!!

Ja... bra eller dåligt. Slipper vara uttråkad. Men känner jag mig själv kommer jag inte ta tag i allt det där! Det kommer alltid in något "jag vill" mitt i allt det där "jag måste" och då försvinner tiden...
Av någon anledning får alla dessa sakerna mig att känna mig vuxen!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0