"Mina katter!"

Här kommer bilder och lite överflödiga presentationer av mina katter... :P Tog inte kort på alla. Men en del! ;)

Flum-Lisa också kallad "Flummis" ligger alltid på sin favortplats. Får hon inte den så sitter hon med all säkerhet på hyllan mitt emot och spanar tills den blivit ledig. Hon är nog en av mina favoritkatter med sitt skruvade utseende och hur otroligt gosig hon är. Hn tycker också om att leka. Även om hon är lite långsam. Kanske beror det på ögonen? haha (syns tyvärr inte på bilden hur otroligt arg och förvirrad hon ser ut)

 

Killen, tjejen, tjocka Bittan och strecket. Alla får olika namn. Beronde på hur omtyckta eller speciella de är eftersom vissa bara kallas efter vad de är? haha

Det vimlar av svartvita katter (i olika format) utanför burarna. Flera stycken unga som alla är lika galna. Inte särskilt förtjust i någon av dem. Möjligen en.. som är rätt nervös och inte vill bli klappad. Men plötsligt igår satte sig i mitt knä. Kanske ska satsa på att bli kompis med han. Har tyvärr ingen bild på just den. Han är nog den minst snygga... XD

Fia-Lotta.. älskar att bli buren som en bebis! XD

Min älskade norska skogskatter. Fyra av dem i alla fall. Det finns för tillfället 5 stycken i denna buren. Sen finns det några till i andra burar. Varav en kattunge! :P Men jag kan inte älska alla. Denna kattbur är mig kärast. Även om de är blyga. Ack så söta... Borstade pälsen på dem.. åååh. jag vill ha en lurvig! Min Batseba! :D

bebisarna.. tre av dem. Fyra till ligger i en annan bur tillsammans med sin far. De är snäppet mer sociala. Eller de vill inte gosa men de fräser i alla fall inte.

Dessa tre har precis kommit ut från karantän och två av dem fräser. Så fort man sträcker handen mot dem. Efter lite kel kan de i alla fall ligga såhär. Och man kan klappa dem till viss del utan att de ser allt för besvärade ut. Men någon gång borde de väl bli tama?

Tycker de två svarta pojkarna har speciella ögon. De ser ut som skådespelare... XD

 

 

Kram


Kommentarer
Postat av: anna

härligt med katter, jag vill nog ha en!

2011-10-23 @ 19:12:38
Postat av: Camilla Rosén

Vilka underbara kattbilder!

må så gott!

2011-10-23 @ 22:16:52
URL: http://kreativacamilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0