Snart helg!

Idag gick min hink sönder. 10 liter vatten på golvet... inga problem för mig. Var helt kolugn. Sånt kan hända liksom. Men personalens reaktioner fick mig att båda känna mig lite korkad och fel.. plus att jag inte kunde låta bli att stå där och le.
Ja de är trevliga och lustiga de som jobbar där.
Rent blev golvet i alla fall.. och katterna fick vatten att leka med!

Annars var allt som vanligt idag förutom att dagen gick ovanligt fort. Förutom att få lite extra vatten att torka. Så fikade vi efter lunchen så min lunch blev 1,5 timmar. Mycket trevliga att lyssna på katthistorier är att sitta ensam med en-sex katt/er och bli torr om handen. (Förstår inte. Men mina händer blir kruttorra av allt klappande!!!)
Jag roade mig med att göra de nya kattungarna tama. Det känns lustigare. Det är som ett projekt. Till skillnad mot att klappa de töntarna som antingen hatar mig eller älskar mig alldeles för mycket!!!
Kattungarna är spännande. De fräser och spottar. jag tar dem i nackskinner och trycker ner dem i famnen och de somnar? Är de dumma eller är de söta?

Hur som helst... Satt idag och funderade på nack- och fördelar med detta jobb...
Föredelar:
  • Massa kärlek! -kramar,kyssar, klapp, lek och smek
  • Man är behövd...
  • Man får sitta och halvsova i en bur med en katt i famnen i någon timme utan att man blir kallad lat!
Nackdelar:
  • Alldeles för lite att göra.
  • Mycket bajs!
  • Rivmärken på händerna...
Ska se om jag vågar ta med kamera och fota mina bebisar.. så får ni också se dem... allihopa XD

Kommentarer
Postat av: alida

Ta med kameran!! :)

2011-10-21 @ 01:22:10
URL: http://alidacarlmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0