Praktik fixad...

Ibland undrar man..?
Jag hade ändå lite hopp för den här grejen. Att det var en satsning. Att de hade ideer. Att de skulle hjälpa mig på ett helt annat sätt än arbetsförmedlingen och att jag skulle få chans att prova på saker.
De visade sig vara ett ställe helt utan ordning. Alldeles för nystartat!!!

Kom dit vid åtta. Satte mig tillsammans med två andra snubbar och lyssnade medan ledarna pratade om sina nya gardiner!
Sedan hände inget mer. Jag läste lite och fick plötsligt order att göra en cirkel!
Vad för virkel frågade jag?
Hon öppnade en mapp.
"Här kan du göra den!"
"Vad ska jag göra då!"
"Här har du ett exempel!"
"Ja men hur ska jag göra. Vars ska jag?"
"Du kanske inte kan datorer så bra?"
"MEN VAD SKA JAG GÖRA?"
Såg bara en löjlig mapp framför mig med flera val. Hon öpnnade en av dem. Ungdommar stod det... haha (Jag säger inget om att stava fel men...)
Började nästan gråta. (jag är ju en mes. Men jag kände mig så korkad!)
Kom igång till slut och hon sa att jag fick färglägga om jag ville eftersom de hade färgskrivare.
Yey? Är jag 10 eller 20??? (man kände sig alltid lite dumbehandlad)
Jag gjorde någon cirkel med mina planer och tydligen var det bra.
Bara för att få veta sen att jag inte kunde göra som vanligt här eftersom jag var med i ungdomsgarantin!
Slutade med att jag fick praktik (Som jag inte ens fick ringa på själv!!!) för 1,5 månader framöver. 2 veckor på katthemmet och 1 månad på krukfabriken. Mina bästa val haha :P Får se om det blir florist sista månaden eller om jag ska satsa på någon fabrik med cnc! :P Eller "luck"fabriken här i byn! ;)

Dock verkar stället lamt. Fick praktik och ledaren var i min ålder och trevligt.... men... Jag är glad jag bara ska vara här en vecka. De andra deltagarna promenerade ca 80 procent av tiden där. Eller satt och läste illustrerad vetenskap. Jag började sticka... när jag läst i några timmar!
Kanske jag skulle promenera jag med i morgon... hela dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0