Mina katter...

Idag kändes det som om jag kände katterna lite bättre. Som om de var mina vänner och det var trevligt att se dem igen. I alla fall vissa!!!

Som vanligt, städning, byte av vatten och ny mat, toarengöring och sen bara kel, lek och mys!
Ge katterna kärlek så de blir kärleksfulla. SÅ NÅGON VILL KÖPA DEM!
Jag menar. Köp en katt där. Hemska saker och sitta där hela sitt liv och längta ut.... XD
Alla är speciella... Tycker om den svarta tjockisen. Hur hon vill som krypa upp och kramas (trots sitt format) när man kelar.
Tjockis-killen går inte heller av för hackor. Det är mysigt att vid morgonfikat spontant få en katt i knät. (som fyller upp hela knät!)
Alla dessa små svartvita saker som skutta runt med stora ögon gör en glad. De är inget särskilt mysiga. Bara söta när de plötsligt piper till och tvärrusar genom rummen!
Flum-Lisa (tror jag de kallar henne) är bara allmänt cool. tror pga någon sjukdom ser hennes ögon ut som. "jag hatar alla och allt. Jag är sur ständigt!" Hon skelar och ögonen är tunga. Men så mysig. I alla fall ibland... ;)

Fick idag kontakt med den vackra norksa skogskatten. Hon ser ut som om hon bar smink. Stora avlånga ögon med ljus kant... Galet vad man blir förhäxad. Igår ville hon knappt bli klappad. Idag satte hon sig i mitt knä en stund.
Efter ett tag blev jag omringav av alla norska katter i den buren. Fyra stycken. Jag skulle kunna köpa dem allihop!
Ett rött och kelsjukt lejon! (stor och maffig är han!)
En liten svartvit man med stora oskyldiga ögon! :P (Framåt och social)
En viltfärgad med vackra ögon. (Blyg men oh så söt...)
En röd, svart och vit fläckig med den mest eleganta svans. (vacker och mysig)

Nej.. här ska jag inte sitta och rabbla upp alla 70-80 katter.. Nej nej.. så tråkig ska jag inte vara.
Men jag älska katter.
Även om jobbet är trist. Så älskar jag dem! :)
Snart blir jag väl som personalen där och kallar dem mammas älsklingar! XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0