Jag är arbetslös, OK!!!

Vaknade upp med känslan av att vilja somna om och inte vakna upp under hela dagen. Eller vakna upp i ett annat liv.
Varför?
För att jag måste ringa praktikplatser idag igen. Ska satsa på två till sen byter jag linje. Eller ger upp för ett tag.
Jag hatar att ringa. Ja. JAG HATAR DET! Det är det jobbigaste och svåraste som finns att prata i telefon. Och då menar jag inte bara till företag och andra "viktiga" samtal utan också till vänner. Ni som räknar er som mina vänner. Hur ofta får ni ett samtal av mig liksom?? Nästan aldrig.
Ok ok.. närmsta familjen går bra. Mor far Syster Orhan och Tamar. Men resten! Pfuh.. Vem vet. De kanske kommer bli arga om jag ringer.

Men denna klump i magen var extra stor idag. Jag var tvungen att fundera sen slog det mig. Jag fick frågan igår. Den otäcka jobbiga frågan. "Har du fått nå jobb än då?"
" Ja... Jag jobbar i hemlighet och låtsas vara arbetssökande för att få extra bidrag!"
Det är inte just frågan som är jobbig utan det där deprimerande svaret som man får efter mitt svar.
"Åh näe det är inte lätt inte!" "Ska det aldrig gå att få!" "Men vad jobbigt, det finns alltså inget att söka!" "Vad dålig du är!!!" osv.
Det känns som om jag är en besvikelse!
JAG VET JAG VET!!!  Jag är lat och hittar inget, får inget!
Så i framtiden. Om ni nu inte råkar vara i samma situation och förstår precis!!! Har ett jobb på g åt mig och ska se om jag är ledig så jag kan ta det. Eller om ni nu jobbar med att se till att jag få jobb. Så ber jag nu er. På det mest vänliga sätt.
Fråga inte om jag är arbetslös.

Bara inse att jag är ett sånt där litet slem som lever på bidrag! ;)

Kommentarer
Postat av: Amelia

Ja jag antar att du väldigt ofta ringer till Tamar oxå! Haha xD

Jag tycker oxå det är jättejobbigt att ringa! Fast jag har blivit bättre, mycket bätrte faktiskt! Förstår inte varför det ska vara så jobbigt att ringa egentligen. Det bara är det!

2011-09-08 @ 16:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0