Finbrödet!

Orhan och Tamar sover. Har gått en runda och pussat på dem båda!
Själv ska jag diska och sedan laga middag. Ska hitta på något med köttfärs och aubergine. Nåt som liknar en Moussaka antar jag!
..
..
Föresten bakade Orhan bröd i veckan när jag kom hem från jobbet. Var länge sen jag såg honom baka så blev förvånad. också lite orolig. Det jag såg på bakbordet var en liten hoptryckt klump som inte jäst många minuter i livet.
Anledning till att han bakade var att han gjorde Gravo. och det kan man ju INTE äta utan bröd. (man kan nog inte äta någon "romani"-mat utan bröd!)
Jag slog på ugnen och sa att han skulle låta den jäsa lite mer på plåten i alla fall.
Väl in med den i ugnen hade jag inte mycket hopp men..
Den tvär-svällde upp och blev alldeles rund?! När vi skar upp den upptäckte vi att den hade stora bubblor och fin yta. Alltså den såg ut som en ciabatta. En sån man köper i affären! Jag har alltid velat baka sånt men inte fattat hur man får den konsistensen. Osså går Orhan och bara gör det!
..
Min mästerbagare! <3
..

Kommentarer
Postat av: Anna

Snyggt jobb, Orhan! Hoppas du kan bjuda på gravo nångång för jag kan inte få det gjort här.

2012-04-28 @ 22:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0