Grönsaker!

Det lönar sig att jobba på en handelsträdgård.
Igår jobbade jag över med att toppa kryddorna. Jag menar. Har jag börjat kan jag ju inte sluta och han blev nöjd med att vi hann med en extra sak denna vecka!
Toppa kryddor. Jajemen. Kryddorna är knappt en tvärhand hög men toppar man ett rejält antal får man ihop några liter!
(Man kan bli döv i näsan för mindre!)
Toppade två olika sorters timjan, två olika sorters rosmarin, två olika sorters mynta (choklad och tvättmedel!) och en citronverbena. (En ny krydda som är populär vid medelhavet men som inte riktigt slagit igenom i SVerige än!)
Chefen var inte dum utan jag fick toppa ner allt i påsar så han kunde spara. Men jag fick också plocka på mig. Hur mycket jag ville!!
Han fick en kasse av varje. Jag tog en kasse med blandade sorter. Är någ i alla fall 1 liter?! (vet inte hur man ska mäta kryddor!!!)
Ska hacka och frysa ner det tror jag! ;)
..
Men det var inte allt. Fick även en kruka sallad. Den var ändå för tidig för att kunna sälja. Ingen liten kruka heller med blandad sallad. Alldeles för överfylld så de inte har plats att växa. Kanske ska dela?! Ruccola och vanlig bladsallad! :) Gott! :D
..
Ursäkta röran på bordet!
..

Kommentarer
Postat av: anna

ÅÅÅÅ jag känner doften och vill borra ner näsan i påsen!

2012-04-21 @ 10:21:14
Postat av: Ulrika Emini

Om citronverbena är den krydda som är släkt med persilja så kräks jag. Jag råkade blande ner den i en soppa när jag var på teneriffa och resultatet blev Fruk-tans-värt!

2012-04-21 @ 10:44:59
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0