Ljuva toner

Vi städade lite enkelt så fort vi kom hem. Bland annat kontor/pysselrummet.
Målarsakerna åkte in på sin plats igen och vi fick ut annat skräp som bara hamnat här sen vi flyttat hit. Nu är det riktigt fint! :)
Tog fram min fiol som också står här och började stämma den. Hemska saker vad dt är jobbigt. Hittat tonerna. Men sen måste man liksom banka fast stämskruvarna. Och råkar man då banka för hårt på den ena kanske en annan sträng lossnar! Asjobbigt.
Efter att ha stämt strängarna ca 10 gånger fastnade de i alla fall och jag drog en låt. Kommer knappt ihåg den men jag tyckte jag hittade med fingrarna rätt bra och det blev klara toner. Skyller alla misstag på att jag knappt minns låten! :P Men det är för pinsamt att träna fiol i en lägenhet! haha
Orhan ser Inter och lagar maten idag. Så jag tänker sitta och spela sims. Det är nästan lockande att sätta sig ute. Men jag har inget att sitta på. Gräset är blött och luften är ändå lite kall!
Senare kanske. Tror kvällen skulle vara ljummen och då är  ju solen som aldrig går ner på trappens sida. Så då kan jag sitta på den! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0