Pinsamt!

Jag kan inte låta bli och tycka det är pinsamt. (Jag vet jag vet. sköt ditt och skit i andra... men...)
Någon lägger ut en bild på någon okänd människa som tydligen har haft cancer, därav inget hår, och skriver. Gilla om du är emot cancer och tycker hon är vacker!
?
Någon lägger ut en random bild på ett barn utan ben och skriver. Han blir mobbad varje dag för hur han ser ut. Gilla om du tycker han är vacker!
?
Ja men det är ju alldeles gripande. 170 000 personer sitter där och gillar? För vad? Ska jag fälla en tår. Ja det är sant. Hon är vacker ändå! Jag ska gilla det på facebook så alla ser att jag tycker hon är vacker ändå!
?
Klart de är vackra. De är som alla andra männsikor. Jag säger inte det.  Det är inte min mening. Men att gilla det på facebook? varför?
Det är pinsamt. För det är väldigt enkelt att gilla något på facebook. Ingen tyngd i det.
Jag har inte sett några problem med att folk tycker människor med cancer är fula?? När hände det?
Sen vet jag. Med all säkerhet att 85 procent av de där, 170 000 personer som fäller en tår när de ser en människa med cancer och trycker på gilla medan de snyftande snyter näsan för att de faktiskt, verkligen, tycker de är vackra ändå, säkerligen har sagt något fult till någon. Dömt någon för deras utseende. Pratat allmänt skit om någon.
..
Nej jag kan inte förklara varför. Men alla dessa pinsamma bilder och alla som gillar får mig att skämmas. Bli lite småirriterad. De känns så falskt. Men mest av allt Pinsamt!!!
Det dyker upp 10 såna här bilder per dag! Inte tror jag det är någon som brinner i att kämpa för cancer som lägger ut dem! Eller någon som varit med om nåt sånt? Utan någon som gillar att få gillanden!!!
..
..
Vem hjälper det att du gillar en random bild lite snabbt när du sitter och har tråkigt vid facebook?
Sitt inte och var fin på ytan!

Kommentarer
Postat av: Ulrika Emini

Hahaha. Jag sa precis samma sak till Burhan tidigare idag! Det är ju så pinsamt alltihop.

Människor känner sig säkert duktiga och välgörande när dom gör såna saker också.

Fast man vet ju aldrig, kanske känner sig någon som precis tappat allt hår av cancer sig styrkt av att veta att folk inte dömer dem.. Men det är ju isåfall bara en positiv bieffekt, jag tror också bara att det är folk som gillar att gå gillanden som lägger upp dom.

2012-04-12 @ 16:32:02
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se
Postat av: amelia

Haha xD Jag håller med. Det är så störande! Pinsamt som sagt.. Men jag skulle absolut gilla om du la ut den där bilden, haha ;)

2012-04-13 @ 19:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0