Saknar musiken

Den där konserten på skolan här igår. (dalkarlså fölkhögskola) fick mig verkligen att längta efter att sjunga och spela!
Sjunger konstant nu. (Inte för att det är ovanligt!) Men längtar efter att få ta i!
Jag vågar inte stå här i lägenheten och skrika rocktoner för jag vet att allt som händer i lägenheten hörs ut genom ytterdörren! Förutom det vet jag inte hur mycket grannarna hör?! Jag hör deras steg men inte när de pratar. Så kanske sången inte skulle tränga igenom?
Föresten äger jag ju inget instrument? Bas och fiol. Inget jag älskar att sjunga till. (basen är dessutom utan förstärkare och en fiol. Ingen vill höra mig spela fiol nu efter alla dessa månader/år utan övning!!!) Vill ha ett enkelt instrument. Plånka några ackord och skrika lite och tro att jag är värsta rockstjärnan!
Var länge sen nu!
..
Nej.. det ser riktigt kul ut att få spela på scen. Det har jag inte heller möjlighet till nu. Inte för att jag är duktig. Så jag tänker ju inte börja turnera runt precis. Vill bara för skojs skull få ta lite ton! Plinka på en gitarr eller ett piano.
Saknad!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0