Drömmar om tårtor och kärlek

Drömde i natt att jag var på en kristen konferens/skola. Vet inte vilket av det det var. Det fanns en rektor där och ett par hade förlovat sig. Vi skulle fira dem. Jag hjälpte till i köket. (hur gick det till?) Jag skulle göra tårtan och på denna skola fanns en tradition när par förlovade sig. Man slängde helt enkelt ner "bröllopstårtan" i sjön (som låg utanför skolan, lite venedig-style!) Sedan dök en liten spenig kille ner efter den samtidigt som en liten flicka sjöng någon sång. När ha väl fått upp den skulle jag traska upp på land med den medan alla ljublade.
Man skulle upprepa proceduren men eftersom rektorn räknat ut att det var 2,5 miljoner människor där ville han inte det. Vi hade bara en tårta och folk skulle ju bli sura och besvikan om de inte fick en bit. Så jag fick slänga bort den.
Då gick jag hem!
(Det visade sig sen att det inte alls var 2,5 miljoner människor som skulle till festen! haha)
Paret såg då väldigt förälskat ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0