Indisk mat i mitt hjärta!

Har sökt en del jobb idag. Men inte överdrivet mycket. Dagen är ju inte slut än men nu ska far min låna det och förutom det kanske jag skulle ta tag i disken!
Gjorde indisk inspirerad mat idag. Gott tyckte jag. möjlige lite väl mycket olja. tänkte försöka lista ut hur de lyckas skära såsen. Indisk gryt-sås ska ju på något sätt, efter att ha kokat länge, skära sig så den ser sprucken ut. Min ser snarare ut som att kryddorna är på ett ställe och oljan på ett annat.
Dock lyckades jag med att koka löken och få tjocklek på såsen. Istället för, som vi svenskar gör, mixa mjölk och mjöl! Eller ösa i med grädde! Nej nej...  (jag erkänner. jag hällde på lite gräddfil i slutet. Men blandade inte i det i såsen. Bara för att lätta upp styrkan lite!)
Det blev gott hur som helst. Starka köttbullar i en indiskt kryddad löksås. med ris. Skulle varit gott med lite chapati till eller nanbröd. Men jag som tycker det är oerhört trist att baka lät det vara denna gång! (Annars brukar jag liksom tvinga mig för det goda resultatet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0