Orhan på väg?!

Ja ambassader, de verkar inte ha det lätt. Måste vara så mycket att tänka på att de bli så trötta och inte vet vad de säger. Eller så sparar de på ord.
Orhan ringde. De svarade och gav detta svar. (nu skriver jag ju lite förkortat ner som jag fått höra och minns från Orhan)
"... det är Orhan är kortet klart?"
"Aha... ja det kan det nog vara. Kom på Torsdag!"
"Så kortet är klart då?"
"Nej det kan jag ju inte med säkerhet säga!"
"Men... ska jag ringa först då?"
"Nej du kan komma på Torsdag!"
..
Orhan i telefon.
..
Människor... Så vad. Då kommer han dit. Har rest hela vägen till Skopje från Pristina bara för att få reda på att kortet inte är klart. Vi är inte så rika längre och hålla på och resa mellan länder spontant.
Jag måste ju även veta om jag kan boka  biljett. Måste jag vänta med det då?
Märkligt svar... Ingen förklaring till varför han ska komma om det inte ens är säkert kortet är klart då?! haha vad tänker de med???
..
Orhan på ett flygplan.
..
Hur som helst. Har hittat en perfek biljett på Lördag som gått ner i pris sen jag tittade sist. Det går fyra såna resor från pristina. Samma tid, samma flygbolag, samma resa. (märkligt?) Dock har inte alla gått ner lika mycket i pris.
Jag hoppas nu att resorna fortsätter gå ner i pris. Jag hoppas ännu mer att de inte försvinner.
Det är samma resa jag tog när jag åkte därifrån. Dock kostar den dryga tusen kronor mer. Galet!!!
..
Orhan fröjdas med sin fru.
..
..
Tänk. Kanske Orhan kommer hit på Lördag! :D :D :D
(Visst hittade jag väldigt passande bilder på Orhan till det här inlägget hehe.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0