Pengar

Betalade hyran och drabbades plötsligt av en liten kris. Hemska saker vad pengar det kostar att flytta?!
Nog för att jag tycker det är spännande att leva fattigt. Var en liten kick i Lidköping då jag en vecka kanske bara hade 70 kr att handla för. Vad skulle man lägga pengarna på. vad skulle man äta?! Visst vissa veckor gick det inte. Någon gång hade jag 30 kr och var tvungen att köpa kattmat också.
Kattens behov före mina begär.
Då får man tigga av päronen!
Men inte direk man flyttar. Är ju massor man behöver köpa in. Ska jag behöva vänta en månad med att köpa tvättmedel. Man ligger ju så på scratch när man flyttar.
Önskar nu mest av allt att Orhan var här. Han tycker om att räkna och jag inser att jag behöver honom till det. Så han kan räkna. Han kan få bli ekonomen i familjen (känns lite kul att kalla oss för familj) och ta hand om alla
räkningar så kan jag ta hand om att vattna blommor och rensa kattlådan. haha (tror det i vilket fall som helst kommer hamna på mig hehe)
..
Egentligen får jag ju pengar från arbetsförmedlingen efter halva månaden. så... Det går nog bra! :)
Det är nu man får inse vad allt kostar!!! haha
(kanske också kan sälja min kompletta Michael Jacson skivsamling för miljoner om det krisar?! haha)
(bilden är väl bara för att visa vilket fröjdefullt liv vi levde förut när nästan alla pengar kunde gå till mysiga och festliga stunder!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0