Ritar och målar med stor entusiasm

Sitter och... gissa vad.. ritar igen!!! haha galet vad aktiv jag blivit med det. Men det beror nog ganska mycket på att jag innan jag for till Kosovo hittade en tecknarblogg. Har läst såna förut men det tog riktigt skruv nu! haha.. Då mindes jag såna där visdomsord jag läst förut hur man tecknar och började prova mer på allvar.
Ritade lite på resan. Tyckte inget blev så oerhört bra tills jag gjorde min beniga flicka! Blev så oerhört nöjd att jag blev insirerad. Och den insirationen har inte lagt sig. Jag vill prova att göra hår på olika sätt. Jag vill prova skugga på nya sätt. Jag vill prova teckan nya saker och det liksom inte tar slut på ideer.
Människor är och kommer nog förbli min största kärlek. Men det som är intressant nu är att inte göra dem så verklighetstrogna. Lite seriefigur över det hela! ;)
Min blivande målaratelje/kontor... ;)
..
Skulle gärna måla lite också men det får vänta tills jag är i mitt nya hem. Vill inte dra ut en massa på golvet igen haha :P Den platsen vill jag ha för att packa! Och leva på.
Men jag kan ju måla med akvarell! Det var då länge sen! Funderar att kladda sönder mina katter med lite akvrallfärg på. Vad tror ni om det?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0