Tulpaner

tulpantider.. :D Glad när man får blommor från skolan att pryda mitt rum med!
I Lidköping
Nu när jag ser de här bilden. Vars tog de t-shirten vägen som jag brukade ha som pyamas?
..
..
Tulpaner...
Förr hatade jag dem. Tyckte de var de fulaste blommorna nästintill och jag kunde inte förstå varför folk ville köpa dem som galningar varje år när det fanns så mycket annat att köpa. Hur tråkiga som helst. Jättelång tråkig stjälk och en blomma med bara ett fåtal kronblad. Nej nej...
Men floristgymnasiet förändrade mig. Det finns ju tusen färger och sorter. En del hade ju till och med flera kronblad.
De var roliga i arrangemang. Särskilt om de fått stå i någon vas ett tag och hade roliga konstiga former. (sen att de fortsätta växa och förändra hela arrangemanget tål väl att tänkas på haha)
Krispigheten och fräschheten. Doften. Jag älskar tulpaner. Och jag är otroligt besviken att jag än så länge inte sett en endaste tulpan i detta hus!!!
Skulle vilja ha en trädgård full med tulpaner på våren. Olika färger och former...
När jag flyttat till mitt nya hem ska jag ställa en stor bukett tulpaner där. Som inflyttningspresent till mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0