Den rena känslan...

Ren och fin. Det är en sån skön känsla att vara ren. Märkligt. Allt känns så onödigt bra. Jag får lust att springa runt i bara linne och dricka te. Se på en film och njuta av att vara ren och fin. Den känslan finns inte hemma men i Lidköping kände jag så... också märkligt...

Jag är redan hungrig. Inte bra. Trots att jag såg till att äta lite för mycket Burek. Alltså äta fast jag inte alls var hungrig. Vi ska äta först klockan sex ikväll. Så en timme till. XD
Mannen i huset har köpt in zuchini och aubergine. Så det blir något nytt ikväll. (Har inte ätit de grönsakerna här i huset tidigare) Det är också han som lagar maten. Själv blev jag sugen på moussaka när jag såg det.
Märkligt. Jag blir så sugen på allt möjligt när jag är här. Man saknar det man inte har. När jag är hemma saknar jag tiden i Lidköping. Att äta massa olika spaghetti med olika röror, goda wookar och nudlar, bönor i tomatsås med gott bröd, friterade bröd och kikärtsröra.
Jag kunde också sakna att äta romanimaten ibland. Det var speciellt när Orhan tog med sig något hemifrån till mig. Men nu....
Nu när jag är här då saknar jag bruna bönor med fläsk, vita bönor med ägg, pannkakor eller en redig gryta med ris!!!
Inte för att vi brukar äta bruna bönor särskilt ofta hemma!
Det man inte äter för tillfället blir plötsligt speiellt...

Kommentarer
Postat av: anna

Jag ska laga allt du vill när du kommer hem! Eller förresten kan du laga allt du vill så har vi middan klar!!!

2012-01-10 @ 21:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0