Slakt

Kan ju passa på att tala om att i övermorgon blir det någon form av fest här. Eller tradition. Vet inte vad man kallar... högtid? haha
Har inte riktigt förstått vad den handlar om. Men jag gissar på slakt!
Det har köpts in 10 kycklingar förutom de 2 kalkoner som bor här. Allihopa ska slaktas... På natten om jag förstod rätt. Sen sitter allihopa tillsammans och plockar fjädrar. Och på morgonen blir det grillad kyckling.
Sen fattade jag det som det var fest i tre dagar!!!
Känner mig lite ohaj på att plocka kycklingar. Jag har fått tillåtelse att sova men jag menar. Vad är det för stil? haha.... Vi får se.
Jag ska inte skriva allt nu jag har hört. Utan det är bättre jag förklarar senare, möjligen med lite bilder, om vad som hände! :)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0