En enda i Sverige...

Äntligen ingen Sundvistare längre.
Har kollat förut och inte sett att mitt namn ändrats någon stans. Men idag pratade jag med syrran om det och tänkte att jag skulle kolla upp igen. Självklart funkade inte skatteverkets inlog med bankid. Just när jag ville se det ordentligt... Men jag tittade på birthday istället. De brukar vara snabba med information!
Och minsan. En mindre Petra Sundqvist i Sverige. Den första Petra Gashi finns.
Underbart. Jag är den enda i Sverige med det namnet! ;) JAG ÄR UNIK!!!
..
..
Nu kommer alla frågor. Ska jag orka ändra mitt namn överallt? Ska jag? Vet inte ens hur jag bär mig åt. Listan är så lång!
körkort, försäkringskassan, ica, konsum, mail, blogg, bank... varför kan inte en del saker komma automatiskt?
Varför skriver inte trafikverket till mig. "Hej du har bytt namn. Skicka in en bild så vi kan tillverka ett nytt körkort åt dig!"
Banken.. ska jag traska dit och fråga?
usch...

Kommentarer
Postat av: Ulrika Emini

Banken och försäkringskassan går av sig självt! De flesta ställen som har dig registrerad på personnummer hänger på så småningom.

2012-06-03 @ 00:09:52
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0