Sitta och njuta av grönskan inomhus

Mina mornar blir bara senare och senare. Trots att Orhan väcker, eller försöker väcka mig. Idag hade han väckt mig. Jag minns inget men hade tydligen svarat "Nej. Jag vill sova längre idag!"
Typiskt sömnsnack!
..
..
Sitter just nu i min trädgård och spanar på Orhan. Har fixat lite mer i den inför ankomsten av gurkan och kryddora. Ska skapa ett stenparti på vitrinen och plantera kryddor där. (i krukor alltså! Ingen hitt att vattna på vitrinen!) På golvet har jag lagt en låda med en duk på. Ett litet bord där det just nu står allmänt random växter. Min fula pense som vägrar blomma och min gängliga persilja samt en av de gängliga tomaterna jag inte kan slänga. Bara för att få det lite lummigt. Föresten är det en perfekt plats här bredvid det lilla kartongbordet. Man kan ställa kaffekoppen där och njuta av solen som skiner in. Äta persilja. (om man gillar det)
..
.
Saknas lite blommor bara. Just nu dekorerar alla mina döda orkideer och yuccapalmen hörnet. Bra det. Är så skuggigt det så vad annat skulle kunna trivas. Funderar på att köpa en fuchsia eller murgröna. Men jag har en talang att döda murgröna och jag vet inte om fuchsian gillar inomhusklimat? Men nåt levande vill jag ha där bland det döda! ;)
..
..
På bänken framför fönstret vill jag få in mer liv också. Har några småplant som växer långsamt och en gäglig  samling tomater som liksom slingrar sig runt varandra! :P Där kanske det skulle vara snyggt med en murgröna eller nepeta som klättrar ner.. hm...
..
..
Eller så köper jag helt enkelt några inomhusväxter som gillar skugga och kan fylla upp tomrummen! ;)
(Om ni undrar varför det är så fula bilder. Så beror det på att jag tog dem med datorn! haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0