Konstnärer

Nu är det dags för att måla igen. Känner det.. Tror jag ska ta två konstnärer samtidigt. För då kan man medan en torkar kladda på den andra. Tror det blir en i akvarell och en i olja! :)
Mina konstnärsval är. Salvador Dali och Johannes Vermeer! :)
..
Flickan med pärlörhänget är väl Johannes Vermeer mest kända verk. Faktiskt det enda jag kände till innan jag tittade på filmen (finns en film och bok om denna tavla alltså!) och nu på google. Tycker han är lite lustig. Varenda målning har han ju gjort framför samma fönster. Några människor som sitter vid ett bord. Med ljuset från vänster. Alltid ljuset från fönstret!
Hur som helst. Ska försöka mig på att måla porträtt i olja! :)
..
Sen också Salvador som bara är knäpp. Varenda målning är ju helt galen. Smältande klockor, spindelbenta hästar och människor med lemmar ur led! XD
Det ska jag också prova att måla! :)
Men senare. Nu bär det av till Umeå en snabbis!
Kram
..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0