Pengar

Sommaren var då slut lika fort som den kom.
1 dag av normal sommarvärme....
..
Idag är jag hemma. Hoppas dock det är jobb nu både Onsdag och Torsdag. Annars blir det knivigt att få ihop nog med antal timmar så vi kan överleva. Antar att jag kan försöka jobba över någon halvtimme när jag får chansenukg. När det finns jobb så är det lätt att traska runt och jobba lite extra! :)
Ska inte oroa mig ändå. Även om vi varje månad är oroliga och tror att det blir för lite så blir det antingen mycket mer än beräknat eller alldeles perfekt. Gud är god!
Tycker de här månaden har gått jättefort. Trots att vi handla mat för så lite pengar har det räckt alldeles ypperligt. Det är ju snart dags att storhandla igen och jag känner inte att jag saknar nåt speciellt... Vi har istället lagt alldeles för mycket på nöjen! haha. Men det förtjänar man väl? Någon gång...
..
Italien
..
Var alltid rädd som liten för att flytta hemifrån. Hur skulle man veta hur man ska göra allt. Hur skulle man lära sig betala räkningar och använda tvättmaskinen.
Antar att allt det kom ganska naturligt.
Men det är nog så spännande att ha eget hushåll. Att vara en liten familj.
Varje månad spänningen inför om vi kommer kunna spara nåt. Om vi måste gå på reserverna!
Och den stora spänningen inför om vi kommer hitta jobb till hösten. och vars vi ska i så fall hitta en lägenhet som är asbillig så vi kan leva på våra små arbetslöshetsersätningar!
Samtidigt den stora längtan efter att få resa tillsammans. Bara vi. Göra nåt kul.
Och funderingarna på att hälsa på Orhans familj.
..
Så tråkigt att jämt tänka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0