Behov

Ah!!! Jag vill ha en dator. Är sugen på att göra tecknade musikvideor!!! Saknar lite att spela sims. Och mitt tomb raider. När ska jag hinna klara av det?
Se film på något större än den här minisaken!!!
Visst går det att överleva... men ändå...
..
Dyker hela tiden upp saker vi behöver eller vill ha i det här hushållet. Så nu har jag lagt fram en lista. Varje gång vi kommer på något skriver vi det där. Sen när vi får pengar kan vi avgöra vad som är viktigast att lägga pengar på denna gång!
Märkligt hur det dyker upp saker man behöver hela tiden i ett nytt hushåll. Men sen när man försöker tänka ut vad det var minns man inte längre.
Betyder det att det inte är viktigt?
Tydligen klarar vi ju oss bra utan de sakerna. Småsaker Som till exempel. pasta-slev, taklampor, kuddar...
Saker som däremot oftare dyker upp i våra samtal.. Bil, cykel, dator, fotbollsskor. Är det viktigare?
Varför är just det de dyra sakerna???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0