En dag i växthuset...

Cecilia: Med tanke på vad man traskar in till Bygdeå för. På isbana dessutom. Så är det löjligt långt!!! XD
..
Kom nyss hem från jobbet till en hungrig man. Vi åt rester. Själv var jag inte lika extremt hungrig då jag fått lunch där. Blev bjuden på en thailändsk gryta av frun som just är thailändska! ;) lyx!
Det var ett evigt planterande. Små plastflak med sticklingar som såg ut att rymma 50 st var fyllda med säkert 500... Tänkte inte på vad jag gjorde. Stod där med nerböjt huvud och borrade med en pinne, stack ner en planta och nöp till, borrade med en pinne, stack ner en planta och nöp till... osv...
Trots det inte så fantasifulla jobbet trivdes jag. tycker om jobb där man vet vad man har att göra. Jag visste att vi skulle plantera flera tusen penseer. Jag visste att när det var klart fick jag sluta. Då är det ju bara att köra på!!!
Tog längre tid än jag trodde att plantera alla små stackare men fick skjuts både dit och hem! :)
blev en bra dag!
..
Fick veta att herrgården vi bor i bär på en historia som jag borde titta upp. haha.. bland annat att den brann upp för 20 år sedan eller något.
Kanske kan kika på det en tråkig, regnig dag! XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0