jehovas knackar på.

"Hejsan. Vad kul att någon var hemma! Vi heter ... och vi är från jehovas vilket du kanske förstår. Vilka andra knackar på vid denna tid!"
(Funderade då om hon trodde att jag inte hade några vänner. De kan väl VISST knacka på någon hos mig klockan tolv på en fredag!!!)
Hon vimsade vidare om det lilla häftet hon hade. Jag säger vimsade eftersom hon glömt namnet och snubblade på orden.
"Nu i dessa tider finns det så många olika kristna. Vi tror inte att Gud kan vara alla dessa olika Gudar. Det borde väl till och med du hålla med om!"
"Ja det gör jag!" (Verligen!!!)
..
..
Jag stod där och lyssnade artigt. Fick inbjudan till påskgudstjänst.
Plötsligt tog Tamar chansen. Jag hörde hennes tunga steg bakom mig då hon rusade fram mot dörren. Men jag var lika snabb och tog henne precis då hon passerade mig.
"Oj vad snabb du var!" utbrast kvinnan.
(Tamar kan ju inte det här med att smyga. Så var ingen konst att förstå att hon kommer när någon formligen stampar bakom en.)
Vi pratade lite om Tamars namn och sen gick de.
..
Tänka sig. Mitt första spontana besök. Även om de nu var Jehovas.
Har till och med läst igenom deras lilla häfte. Jag är inte orolig för att min kristna tro är fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0