Katter på tåg

Vi sitter stilla vid köksbordet då plötsligt Orhan utbrister!
"MEN Tamar då! Ska hon klara sig ensam nu när vi är borta?"
"Hon ska med såklart!"
"Tänkte det ja..."
..
Vi ska nämligen resa ner till södra sverige veckan framöver nu och hälsa på! :) Jag bokade tågbiljett igår mellan Umeå och Nordmaling. (Tänk att man kan åka tåg där. västerbottenöveraskar!) Och buss till Umeå. Resten av vägen åker vi med mina farföräldrar!
När jag satt där vid frukostbordet och tänkte på tåget slog det mig.
DJURKUPE!
"Jag har ju inte bokat djurkupe!!!"
"Precis.. Se de är bra jag är orolig!!!"
..
..
Tittade runt länge. Försökte boka om biljeten bara för att inse att man inte kunde välja något sorts tillval om djur.det betyder att jag kan ha katten var som... eller hur?
Våra biljetter saknar platser. Låter ju som det är ett sånt där litet fjanttåg liksom Kinnekulletåget! :P Och där kan man välja att antingen sätta sig i djur eller normal!
Jag är inte orolig längre. Skulle de bli problem gömmer vi Tamar i en väska. Resan är ju bara en halvtimme typ! :P haha Annars får jag väl spela att jag inte förstår språket!
..
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0