Konsten att betala räkningar

Slog mig idag. Oj vad vuxen jag är.
Här sitter vi och planerar köp på ny dator. Jag ska arbeta i morgon. Vi har pengar till mat. Planerar och håller på. Bråkar om disken och går på powerwalkar.
Detta är alltså det man strävat efter sen liten. (eller kanske inte alla strävar efter det. Men livet leder väl typ dit?) Fått sin utbildning och nu jobb. Eget hem... Man... och katt. Hur det blir med barn får vi se. Fast jag ska ju i och för sig bli moster...
Jag bestämmer...
..
Inga föräldrar som ringer viktiga samtal åt en.
Ingen mamma som handlar mat och tvättar.
Ingen pappa som hjälper en med tekniska saker säger åt en att man glömt en strumpa inne på badrummet efter att man duschat.
Ingen syster att bråka med om bagateller...
Laga mat åt 2 personer istället för 4! (oerhört skönt och massa mycket mer kul!)
Slippa få dåligt samvete för att man glömt disken! (Glömmer dessutom aldrig disken nu för tiden!)
Slippa tjat och känna sig lat!
..
..
Det gick så fort. Plötsligt var man vara där. Det jag faktiskt längtat efter.
Enklare var det också. Än jag trodde. Var orolig för att inte förstå hur man skulle göra. Hur betalar man räkningar. Hur ska jag kunna förstå vad man behöver göra. Vågar jag verkligen allt?
..
Känner mig nöjd. Men samtidigt. Vad ska jag nu längta efter? Vad ska bli mitt nästa mål? :)
..

Kommentarer
Postat av: Cicci

Diggar stilen med snygga,röda, stilettklackar matchat med de sköna, grå mjukisbrallorna. ;) Plus gråa sockor på det! Kunde inte bli bättre. hehe! Snygg är du också, och väldigt vuxen... ojoj. Du får helt enkelt skaffa dig en hobby eller något! haha kram

2012-03-25 @ 17:57:20
URL: http://ciccilull.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0