Lång dag

Sitter med en stor  tallrik spaghetti framför mig. Vilar efter en lång dag i staden.
I morse promenerade vi hela vägen till Bygdeå. Eftersom vi var osäkra på vars busshållplatsen i Dalkarlså var och om bussen stannade där haha..
..
Vi åkte in till Umeå för att fixa perssonnummer till Orhan och samtidigt skriva in mig i arbetsförmedlingen. Mannen frågade om jag verkligen ville skriva in mig där när jag bor i Robertsfors kommun. Men ja... jag kommer ju oftare ha ärenden till Umeå än till lill-samhället Robertsfors. :P
Förutom det var den mannen mycket seg. Kunde inget om datorer och till slut tröttnade jag och började förklara för honom noggrant hur han skulle göra! haha gamgubbe!
..
Efter det firade vi med att äta ute. Var ju ett bra tag sen nu. Vi hittade en fin lunchbuffe på en Indisk restaurang. Me like. Sånt har de inte i skövde. Bara thaibuffe! :P Det var mycket gott och efter en rejäl lunch gav vi oss iväg.
..
Eftersom vi nu var i Umeå skulle vi passa på att fylla på våra skafferier här hemma. vi hade dagen innan kollat ut de billiga priserna och erbjudandena. ;) 3,8 km såg jag att det var. Trots våran stärkande middag var vi helt slut redan halvvägs. Vi bestämde oss för att ta en buss tillbaka!
..
Så nu sitter vi hemma. Frysen full med kött. Skafferiet fullt med mjöl och pasta. Magen full med Indiskt och ett copp-kort! ;) (mannen där liksom tvingade mig när han sa att köttet jag köpt skulle bli hälften så dyrt! haha.. men det var bara bra! Sparade 100 kr på vårt inköp trots att kortet kostade 100!!!)
..
kram

Kommentarer
Postat av: Cicci

haha, "hela vägen till Bygdeå"... ;) Låter som att de är flera mil. En fjuttbit ju! Fy vad härligt att ni börjar få ordning på allt! Nu väntar vi bara på en inflyttningsfest. :D kram

2012-03-07 @ 21:40:05
URL: http://ciccilull.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0