Middagstider och kulturkrockar

Idag gjorde jag och Orhan quiche till lunch. Gott! :) Det är så kul att laga mat i sitt eget kök. Med sånt man själv handlat in. Sen gillar både jag och Orhan mat väldigt mycket! ;)
Det är också väldigt skönt att leva med Orhan. Vi kommer från varsin kultur med helt olika mattider och antal måltider. Orhan har ätit ca 2 gånger per dag. Medan jag har ätit 5 gånger per dag! haha.. ;) Jag fikar på kvällen. medan Orhan äter asmycket vid varje måltid och aldrig orkar fika.
Ja ni förstår.
..
Vi har mixat våra traditioner och fått fram ett nytt skönt sätt att på. Ibland äter vi frukost och en rejäl lunch-middag och sen fika på kvällen. (kanske två gånger till och med haha!!!). Ibland äter vi direkt lunch på morgonen. (Här om dagen åt vi spaghetti klockan åtta på morgonen haha) Och sedan senare middag och bara en kopp te på kvällen...
Älskar frihet!
(ointressant inlägg? haha)
..
Ser fram emot att få bjuda hem någon på middag för första gången! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0