Snödroppar

Igår traskade jag och orhan ner till Ica för att storhandla. Go crazy som Orhan sa. Hålla på och spara och planera som vi mest gör. Någon gång måste man får göra fel!
Om vi handlade så våldsamt vet jag inte. Vi köpte lite grönsaker och tortilla så vi kunde äta taco till middag. Mycket gott. annars köpte vi tomatfrön och läsk! ;)
..
På vägen dit såg jag mängder av snödroppar efter en husvägg. Alltså riktigt stora och överallt. Hade tittat efter snödroppar hemma i Slätte. Men icke!!! Osså fanns de här!!! Visste inte om jag vågade plocka. Det var inget hus utan en gammal butik med parkering upp till dörren. Men de flesta butiker här i Bygdeå är bostäder nu istället och det låg en katt utanför dörren så det verkade vara ett hus.
Men jag sa ändå till Orhan att jag ville ha några som jag kunde ta hem.
..
På vägen hem gick han fram för att plocka.
"Men hur ska jag plocka då? Det är bättre du gör det!"
"va? Men nej. du är ju där nu. Ta bara tre."
"Så här?" Han knät näven runt en hel planta.
"Nej men bara tre!"
"Vadå? Hur?"
"Ok ta så. Bara ta tre. Vi kan inte stå här hela dagen!!!"
Han rev förmligen upp hela plantan.
"Va men nej vad gör du?"
Han tog en till!
"Stopp! Bara tre... Till en vas på bordet!"
"Vadå?"
"Ah. kom hit.. Stoppa ner dem fort i påsen!!! GÖM DEM!"
..
..
Skrattade hela vägen hem.. jag hade tänkt mig tre små blommor i en vas på bordet. Han hade tolkat det som tre plantor att plantera. hahah XD
Nu ligger de här. Ska försöka plantera dem. Får väl sätta ut dem efteråt när jorden är grävarvänlig så kan de komma upp här nästa vår istället!!!
Språkförbistiring hur som helst!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0