Sover sött

Solen skiner idag. Underbart. De går upp bakom huset så jag ser bara genom fönstret hur Bygdeå på andra sidan fältet sakta blir ljusare och ljusare. Eller nu år det ganska så väldigt ljust redan.
I fönstret blommar mina snödroppar och krokus (som Orhan också fick med upp) några pärlhyacinter är också på g! Det går snabbt i värmen här inne!
..
Orhan sover med en arm i min famn. Alldeles svett. Tamar ligger i fönstret bakom gardinen och småsnarkar. Känns inte alls kul att strax traska iväg. Men så fort man är ute antar att jag det känns ok...
Snart är jag ju hemma igen. Sist jobbade vi till två. Får se hur lång denna dag blir. Jobbet känns så spontant...
..
Märkligt hur söt Orhan kan vara när han sover. Halvöppen mun som ideligen rör på sig. (typiskt Orhan-move i sömnen) Avslappnad och tunga andetag. Han tilltåter mig inte pussa på han när han är sjuk. (Han föreslog till och med att han skulle sova på soffan. Men tss tss. Jag vill ha min man bredvid mig. Febrig eller ej!) Men jag ska minsan ta för mig lite nu när han sover och jag strax ska gå!
..
kram
(Bilden är från Kosovo!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0