Stor sorg

Nästan alla mina blommor dog då det blev mer kallt än jag hoppats på resan.
Har några kvar som jag hade i bilen. och vissa hade klarat sig. (mest orkideerna!? Är de kyligt lagda?)
Grät medan jag rev runt bland tidningspappret och fann den ena blomman efter den andra ihopsjunken, mjuk eller mörk!
Mesigt. Men jag har ju samlat på dessa blommor så länge. Plockat sticklingar och sett dem växa till sig till fina plantor... Hade sett fram emot att få ställa ut dem i alla fönster. Inreda med dem.
Himla skitkyla!
Orhan kramade mig och sa varje månad när vi fick pengar kunde jag ju köpa en ny planta..
Kommer ta år innan vårat hem är så blommigt och grönt som jag önskar!
Slipper i alla fall plantera om...

Kommentarer
Postat av: Pia

Men vad sorgligt :´(

Jag kan ta sticklingar av mina nattens prinsessor, m.m. och ta med när jag kommer upp! :P Då får du ett litet extra tillskott i alla fall ;)

2012-03-05 @ 18:33:30
Postat av: anna

Hörru, kom ihåg att en del blommor har rötter som kan skjuta nya skott!!!! Så beskär o kolla!!!

2012-03-06 @ 22:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0