Svar till Ciccilull!

Kära kusin Cecilia.
När en sådan kommentar dyker upp måste jag reagera. Hur är det med dagens ungdom. Läste ni inte Bamse? Kalle? Eller i skolan. Ja till och med i skolan fick man lära sig uttryck som tala i nattmössan eller sålt smöret och tappat pengarna.
.
Prata persilja betyder, Precis som det låter, helt enkelt att man pratar massa strunt. Något helt av ointresse. Helt i det blå. Ja listan kan göras lång.
Nu kanske inte jag, som inte hade högsta betyg i svenska, kan ge en perfekt förklaring på det gammaldagsa (om det ordet tillåts mig) och lite mesiga utrycket. Kanske jag helt enkelt säger fel.
Men så vitt jag vet använder man ordet persilja (förutom vid matlagning) när man vill påstå att något är galet, tokigt, tramsigt, onödigt, dumt, korkat, förvirrat osv...
Hoppas jag, på ett enkelt sätt, nu kunnat hjälpa dig att förstå mitt språk. Vilket tydligen inte alltid är det lättaste.
Kram

Kommentarer
Postat av: Cicci

åh du vise kusin Petra! Tack för ditt svar så att jag slipper fumla i mörker när jag läser din blogg. Kram ;)

2012-03-22 @ 17:52:43
URL: http://ciccilull.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0