Uppdatering på vardagslivet

Vi åt nyss en ljuvlig curry-kyckling-gryta som jag slängt ihop. Ja det blev jag som gjorde mat idag trots att vi bestämt att Orhan skulle göra det. Men han var sugen på curry och föreslog curry-ris med potatis. Och jag kände att den måltiden skulle bli oerhört... trist. Alltså slängde jag helt enkelt ut honom under protest och gjorde själv maten. Medan han tog tag i disken istället! ;)
Familjeliv.
..
Tamar har fått för sig att våran kaffe och tehörn är en bänk för henne att titta på när vi gör mat. Hela tre gånger satt hon plötsligt där och tittade på. Utan att skämmas eller skutta ner med rest ragg som hon gör när hon vet hon gör fel. Hon verkar inte riktigt ha fattat att den tillhör diskbänken. I köket i slätte brukade hon ju minsann få sitta på mikrovågs-bänken och det brukade inte vara problem.
Men nu är det nya bullar. ;)
..
Ikväll blir det fotboll, chips och dipp för hela slanten. Inter spelade. Vi såg inte på barcelona som jag pratade om för några dagar sen. Vi fastnade framför en film istället. "Farsan" hehe...
Men ikväll lär det inte bli något annat.
Men först ska vi ut på en friskusprommis i vårvärmen. -1, mulet och blåsigt! :)
..
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0