Walk a mile in my shoes...

Korkad eller otur...
Traskade iväg till jobbet idag. Trodde att jag skulle jobba men tänkte att det ändå kanske var smart att skicka iväg ett litet sms för att få det bekräftat. Det han sagt igår var lite svårtolkat... Det fanns jobb senare... när är senare?
Hur som helst. Han svarade adrig. När jag nästan var framme. När jag nästan gått klart mina 3 km. DÅ!
Då kommer det fram att han glömt telefonen inne och att jag inte behöver komma förrän efter lunch.
Jag vände direkt på klacken och försökte komma undan så att han inte skulle se att jag traskat dit!
Resten av mitt liv ska jag se till att ta reda på sånt INNAN jag går iväg. Dagen innan!
Fick gå 6 km för vad?
Bara för att trycka ut den lilla varklump som samlats under mitt skavsårsplåster. Äckligt, äckligt, äckligt! Nytt plåster på och massa bandage igen! Vill inte uppleva det igen!
..
Träffade i alla fall en som var snäppet mer korkad än jag.
Ni vet de stolpar som står här och var. Med telefonledning eller vad det nu är. Längst upp på dem ligger det en metall eller plastplatta. Antar att det är för att skydda stolpen.
I alla fall. Där uppe satt en stackars hackspett. Och han hackade. Vansinnigt hårt. Hördes långt därifrån. Men inte i stolpen. nej nej... utan just i den lilla metallplatta längst upp.
Visste inte hur jag skulle kunna tala om för honom/henne att det aldrig skulle funka. Att det inte går att hacka efter insekter i metall!
..
Hur som helst. Hemma är jag! Ett tag till! Jag som var så redo...

Kommentarer
Postat av: Ulrika Emini

Sug. Men hur har du det på jobbet egentligen? Jag vet ju ingenting, du får ju faktiskt beskriva lite! Vad gör du där på dagarna?

2012-03-29 @ 10:19:36
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0