En dag i Mariestad...

Arbetsförmedlingen överdriver alltid längden på en föreläsning. Ja de verkar ha noll koll. Idag skulle det vara 45 minuter. Jag var där typ en kvart. Plus att jag kunde gått tidigare. XD
Jag tror de liksom hoppas på att vi som lyssnar ska vara aktiva och ha massa frågor. Men är man arbetslös ungdom. Som har tappat självkänslan och inte orkar mer. Ja då kommer man inte heller på frågor. Vi är ju inte där av egen vilja!
Det var dessutom om kraftsamling i Töreboda. Vilket flera av oss som var där redan gått på. Inget var nytt. 
..
Innan jag gick till arbetförmedlingen hälsade jag på syster yster. Och systerson! :) Mysigt. Tycker om att vara med min syster. Vi åt lunch och pratade vardagssnack! Om att vara gift och hur man klär sig som ungdomar nu för tiden! Dessutom tycker jag att min systerson är sötast i världen. Märkligt. Alla andra bebisar är såna pinsamma tråkmånsar som jag vägrar hålla i. Men Ezekiel måste ju vara den mest coolaste bebisen. Det är ju min systerson liksom. Finns inget roligare än att försöka få honom att skratta!
..
..
Bilderna är från igår.
..
Försökte mig på att göra jordnötsås idag. Eget recept... Det smakade helt ok. Men inte överdrivet bra.  Blev en hemsk middag som helhet! Jordnötssås, ris och stekt kyckling med starka paprikabitar och kålrötter. Allt var så välkryddat att det slutade med... saltexplosion i munnen. Ja var för sig var det bra. Men tillsammans. Uuuuh. Men även en mästerkock gör misstag!
Nu dricker vi kaffe och njuter av livet...
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Du är för söt Petra :) Fin bild på generationerna <3
Kram

2012-10-08 @ 19:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0