att böna och be om jobb

Har någon där ute möjlighet att anställa mig minst 2 månader. Minst halvtid! Vore underbart!
..
Det är det enda jag tänker på just nu. Visst.. prima liv med ett riktigt jobb. Men detta är en lagom låg önskan. För då får jag ihop till A-kassa och arbetsförmedlinge kan inte sänka mig till nästan dåliga nivå till våren! (har inte råd med sämre nivåer!)
Jag har till Mars på mig att få ihop så att jag jobbat ett halvår...
Till Mars... Galet! Tycker det låter så enkelt när jag säger det. Halvtid.. 2 månader! 
Nån måste väl ha råd med det?
Vars är alla mina vänner och släktingar med storföretag när man behöver dem?
..
Jag och Orhan skojade om det när vi väntade på bussen. Om att skriva riktigt bedjande brev. Kanske det funkar? Bara säga det man önskar. Någon arbetsgivare kanske är vänlig?
..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0