Att laga middag!

Idag gjorde jag lunchen. Det blev en indisk-inspirerad kycklinggryta med ris och chapati!
Allt gick åt skogen. Brödet blev katastrof-tunt då det ideligen fastnade. Fick göra mycket och medan jag bakade fastanade tidigare kakor!
Såsen tjocknade så fint när jag stekte löken och kryddorna. Hällde på vatten. Det tjocknade.. Allt verkade bra. Men så plötsligt. När kycklingen ramlade i så gjorde såsen uppror och förvandlades till vatten.
så det blev kycklingsoppa istället för kycklinggryta.
.
Allt såg mörkt ut. Ville ha i nåt sött också för att få fram kryddorna ordentligt men vågade inte då de ogillar sött i maten. Så jag tyckte smaken på grytan var fel också... Var säker på att jag skulle bli hårt dömd!
Men tro det eller ej. Det gick hem. Mer hos vissa än andra men alla åt och de ville jag skulle göra en liknande sås senare med fisk i istället. XD 
Nu kan jag slappna av. Ikväll ska jag göra taco. Men det kan man ju knapp räkna som matlagning. Ingen svårighetsgrad alls. Ska bara göra en stark tomatsås. Förutom allt hackande och stekande...
Tss tss..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0