Industri

Så har jag sökt till Volvo.
Var det mest svåra personliga brev jag någonsin skrivit. Jag har ju inget att komma med!!!  Jag leker inte med bilar på fritiden! Jag läste inte el på skolan! Jag vet inte ens hur det hela fungerar!!! (är rädd för att skriva att jag är intresserad eller duktig på något jag inte riktigt har koll på om det är vesentligt!) Även om detta är en utbildning, inte ett yrke, måste jag ju visa ett intresse och säga varför de ska välja mig.
..
Är inte intresserad av bilar. Är lite smårädd för maskiner. (Minns slipmaskinen på träslöjden som en mardröm. Fast den var ju mycket bättre än att stå och putsa för hand och få sågspån på fingrarna!!!) Eftersom jag var en söt och duktig tjej slapp jag svetsen och svarven. De frågade inte ens mig om jag ville själv! XD
O andra sidan älskar jag arbete när jag vet precis vad jag ska göra. Stå där hela dagen och skruva in skruvar i bildörrar. Ah.. låter ju som en dröm!
Är praktikst lagd... tycker om att jobba med händerna och älskar att jag inte kommer behöva diskutera vädret med en endaste kund!!!
Det är bara jag och.. vad nu man sysslar med i den avdelning jag skulle hamna i!
..
Nej allvarligt talat tror jag inte de väljer mig. Finns säkert massor med grabbar och tjejer som älskar bilar. Har erfarenhet av indsutri. Som är duktiga på montering eller producering. Gillar maskiner osv. Som helt enkelt mycket mer längtar och är mer kvalificerade för den här utbildningen!
Men jag gjorde min bästa ansökan och försökte lysa upp med mina storslagna talanger inom träslöjd och teknik på skolan! haha. (mina bästa ämnen, på allvar!) Plus att jag ju på något mystiskt sätt är duktig på att lära. Spelar ingen roll hur mycket jag försöker undvika läxorna eller halvsover på lektionerna så snappar hjärnan upp massa information och jag får bra betyg! Så även om jag inte fattar någonting så kommer jag nog lära mig det hela!
För jag vill komma in!!
Hoppas, hoppas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0