Middag igen

Idag gjorde jag åter middagen. Eller jag blev ombedd att göra den tomatsåsen jag gjorde till tacon, fast nu till pasta.
Jag tyckte det hela inte blir så lyckat. Jag saknar kryddor. Men man får ta seden dit man kommer. Kan ju inte hålla på och begära!
Ikväll ska jag göra middagen också. Hela familjen är borta. Ja just nu är jag ensam hemma helt enkelt. Orhan och hans bror kommer hem snart så jag får sällskap i matlagandet.
Tur det. Även om jag visst kan laga mat känner jag mig inte så hemma här i att plocka åt mig och hålla på. Inte mängden heller... Tycker alltid det är lite stressigt och jobbigt att laga mat till mycket folk!
Ikväll tror jag att jag satsar på Moussaka. De har pratat om det här. Maträtter med aubergine och jag föreslog moussaka men kunde inte göra det då! Även min syster har ju skrivit här att moussaka är ett säkert kort! haha ;)
Det blir nog bra. 
..
Familjen var orolig jag skulle få tråkigt ensam. Inte då. Nu ska jag göra en cappuchino och njuta av tystnaden! :)
..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0