Packa Tamar i ett kuvert!

I natt drömde jag om resor. Jag Orhan och massa släkt. Som hela tiden byttes ut. Ja ena stunden farmor och farfar. Andra stunden kusiner för att sen vara syster? Kanske en och annan gammal klasskompis också! Tamar var också med.
..
..
Vi skulle resa till, kommer inte alls på namnet nu. Tror det är en by i Dalarna men i min dröm låg denna by utanför Vilhelmina!
VI började från Slätte med att ta bilen till Örebro för att därifrån byta till tåg mot Umeå! Allt gick bra. Tåget gick uppåt. Men Umeå var asstort. ja större än Stockholm och vi frågade oss fram för att hitta vårat tåg, som visade sig vara en buss. Bussen gick runt. Den passerade Vilhelmina och gick sedan upp till Haparanda där vi fick göra ett nytt byte till tåg mot Vilhelmina! .
..
..
För att komma in på tåget var jag tvungen att förpacka Tamar enligt vissa regler. I ett papperskuvert. Hon var också tvungen att märkas med bild och information. Tamar trilskades när jag fotade henne och gjorde fula miner och kunde sedan inte hålla sig för skratt. Hon påstod att det berodde på min bikini som jag bar. Jag var så tjock att den såg groteskt rolig ut på mig! Hon gick till Orhan istället som bar ett par färgglada randiga byxor som slutade nere vid vaderna. Ingen överdel. Han var tydligen bättre klädd och Tamar höll sig för skratt. Jag var arg på henne. Jag var hennes matte. Hon skulle gilla mig mest! Inte skratta åt mig!
..
..
Brevet var lika klurigt. Det var konstiga frågor. Ord jag inte förstod. Hennes familj och märklig information för att vara om en katt. När jag skulle stoppa ner Tamar i kuvertet gick det sönder i botten och Tamar smet. Jag blev arg på Orhan för han hade lekt med det. Och säkert tagit sönder det. Jag fick ta ett nytt. Och sedan tog vi tåget.
.
Det gick ner till Örebro och vände sedan upp mot Vilhelmina. Där vi klev av och tog buss till våran destination!
Tror jag saknar Tamar!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja och Tamar har varit mormors katt idag! Hon gick med mig till kapellet och klippte gräset, sen hem igen och upp på taket för att rensa bort mossa! Trevligt för mig!

2012-09-24 @ 19:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0