Planer och planering.

Sitter och är arbetssam igen. Efter att ha suckat lite över hur dålig jag är och att alla andra får jobb så lätt utom jag! Nåt är ju tydligen fel... 
Men så fick jag fart i brasan. Jag har ju massa på gång.
Funderar på om jag ska ta kontakt med nyföretagarcentrum och få lite stöttning med mitt företag. Eller om jag ska satsa på praktik hos florist nu när jag kommer tillbaka från tyskland.
Båda är lika olönsamma. Då jag antingen måste förlora pengar på att starta företag eller köpa ett dyrt busskort för att ta mig till praktiken! haha
Helt klart låter det ju roligare att gå till nyföretagarcentrum. Bara att gå dit och se vad hon säger om min ide. Kanske ska göra det... Sen får vi se om jag kan starta eller inte...
..
..
En ny sak som jag nu är inne på är volvosteget! Orhan föreslog det för mig då vi pratade om vad vi skulle kunna göra och jag sa att jag skulle kunna tänka mig ett sådant arbete.
Har ju förut tänkt mig att kunna jobba på industri. Eller utbilda mig inom cnc. För där verkar det ju lovande med arbete? Jag menar. Volvosteget. Praktik, utbildning och lön! Kan det bli bättre?
Ska skicka in en ansökan så får vi se. Om jag kommer in. Om det är meningen! 
Vore jätteskönt att få någon form av lön och sysselsättning. Och lite småkul att studera nåt igen! :) Kan bli kul att prova på ett helt annat yrke än florist!
Ja jag tror det kan passa mig. Jag vill ha ett yrka där jag får arbeta. Vet vad som ska göras. Och gör det! 
..
Jag söker så får vi se vad som sker! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0